Clovnul Bozo şi-a picat proba de Marketing

Decis sa evoluez!

Clovnul Bozo şi-a picat proba de Marketing

Am scris săptămâna trecută despre reprezentaţia „Pinocchio”, de la Teatrul „Ion Creangă”. Am avut mulţi cititori la postarea cu pricina, comentarii interesante, chiar şi plângeri; dar cel mai nemulţumit a fost Bozo. Clovnul Bozo. Într-adevăr, era şi el în holul teatrului, dar despre preţioasa sa persoană  nu am scris nimic. Şi cum tocmai îţi spusesem că ţin cont de sugestiile primite, te invit pe tine (şi pe Bozo, evident) să citiţi postarea de astăzi.

Bozo dragă, tu ai vrut-o!

 

Coordonatele studiului de caz

La ieşirea din sala de spectacole, Clovnul Bozo se fâţâia de colo – colo, cu un braţ imens de baloane. Evident că, instantaneu, au început să se audă strigăte (unele pot fi incluse chiar la categoria „răcnete”) de genul: „Vreu balon, vreau balon”, „Ia-mi u n balon”, „Vreau şi eu”. Dacă nu ţi-ai dat seama, erau copii, nu părinţii!

 

Cert e că, în ciuda faptului că erau acolo peste 200 de copii, iar poluarea sonoră atinsese pragul maxim de toleranţă umană, nu cred să fi fost mai mult de 5 părinţi care au cedat şi au cumpărat baloane.

„Ce oameni măi, ce părinţi denaturaţi”, probabil îţi zici. „Da, ce oameni normali şi realişti!”, completez eu, care nu au pus botul să dea 10 lei pe un balon. Şi să ştii că nu e un „0” (zero) în plus; preţul balonului era de 10 lei, adică de 100 de ori mai mult decât valoare lui reală. Căci nu cred că know-how-ul de umflare şi întortochiere în 3 direcţii să fii acoperit diferenţa.

 

Strategia lui Bozo – buna, rea?

Pe de altă parte, ştiu şi eu că, de cele mai multe ori, părinţii sunt destul de sensibili la nevoile şi dorinţele copiilor. Adică, dau pe nişte papucei de copii exact cât costă o pereche pentru adulţi, cumpără vrute şi nevrute, doar pentru a vedea bucurie pe chipul micuţilor. Şi eu fac la fel. Iar comercianţii, cunoscând acestă slăbiciune, o speculează. La maxium, uneori; dar şi prosteşte, ca în cazul de faţă.

Chestia este că încă nu am ajuns să înţelegem semnificaţia şi modul de utilizare a arhicunosctei sintagme „Less is more” (mai puţin însemană, de fapt, mai mult).

Nu ştiu dacă Bozo şi-a făcut un mini-business plan cu baloane lui. Probabil nu, că nici strategie prea isteaţă nu văd să fii avut.

Un calcul simplu cred că i-ar fi arătat că: dacă punea preţul la baloanele de 5 lei, cu siguranţă ar fi vândut cel puţin triplu. Anume, ar fi încasat 75 lei (15 baloane x 5 lei), la o investiţie totală maximă de 10 lei (baloanele, umflatul şi întortocheatul ca manoperă, chiria / şpaga pentru cei de la teatru, impozitul forfetar). Câştig absolut 65 lei, adică un ROI (Return on Investment) de 750%.

Pe de altă parte, cu preţul de 10 lei, la un cost total de 5, încasare de 50 lei,  câştigul absolut a fost de 45 lei; deci, a obţinut efectiv un ROI de 1.000%.

Şi cum nu cred că dorea să-şi coteze businessul la Bursă (ca să dea bine în faţa investitorilor un ROI mai mare), un câştig absolut mai consistent cred că l-ar fi ajutat mai mult.

 

Şi mai era o chestie care i-a scăpat lui Bozo: preţul la spectacolul de la Teatru „Ion Creangă” este 8 lei pentru copii, 12 pentru adulţi. Oamenii îşi mai fac şi calcule de genul: să dau pentru un balon, cât dau pe 1 bilet de teatru?

 

Cele 3 recomandări ale mele pentru Clovnul Bozo:

-         Chiar dacă eşti lacom, nu fii prost; „Less is more” funcţionează de mai multe ori decât am crede noi;

-         Compară oferta ta cu preţurile altor servicii din locaţia respectivă; oamenii mai cumpătaţi (nu că ar fi chiar toţi de felul ăsta), se gândesc la un cost total per eveniment / ieşire. E destul de deplasat să-ţi creşti costul total cu 50% aşa, dintr-o mişcare.

-         Dacă vezi că nu-ţi merge, schimbă strategia. Da’ rapid.

 

Şi totuşi … „iegzistă” o explicaţie?

Dar să ştii că poate EU greşesc. Nu e exclus ca toată pledoaria mea să fie eminamente greşită, argumentaţia total eronată. Da, să ştii că e posibil acest lucru.

Nu e exclus ca preţul să fie fost atât de mare pentru că şi costul de achiziţie al produsului a fost cu totul altul – categoric nu 10 bani / bucată. Ci mult mai mult. Şi asta pentru că erau baloane … Loius Vuitton!!!

 

Te asigur de toată consideraţia mea,

Dr. Alin T. Băiescu

Comments (6)
  • Avatar

    omania nonitta Feb 20 2013 - 07:54 Reply

    deci, sa inteleg ca micuta ta nu a beneficiat de un balon? :)

    • Avatar

      alin.baiescu Feb 20 2013 - 13:41 Reply

      Ba da, normal ca a beneficiat … am luat unul de la o librarie micuta, cu 3 lei …

  • Avatar

    gabriela stoica Feb 20 2013 - 08:21 Reply

    din pacate in multe domenii exista strategii de marketing proaste,iar de “fite” (vuitton) nu ducem lipsa:)

  • Avatar

    Dorel Lacatus Feb 20 2013 - 08:39 Reply

    Draga Alin,

    As vrea sa asez un link catre blogul tau pe lupulcrestin.ro.
    Blogul tau aduce valoare pentru oamenii din asigurari si nonasigurari si mi-ai face o bucurie daca ai fi de acord cu link-ul.
    Sanatate si voie buna!

    • Avatar

      alin.baiescu Feb 20 2013 - 13:44 Reply

      Ok, cu mare drag. Am sa iti trimit pe mail o “iconita” pe care o poti pune pe site-ul tau, la care atasezi linkul catre alinbaiescu.ro

Adaugă un comentariu

Reply to alin.baiescu Cancel reply

Nume (obligatoriu)

Website

Dr. Aby îţi recomandă şi Articolul:

Decalogul Sistemului Privat de Pensii Facultative (Pilonul III)

x