Decis sa evoluez!
Salut,
Am pregătit pentru tine astăzi o postare de sezon. Nu e un articol obişnuit (să îl citeşti, să schiţezi un zîmbet în colţul gurii şi să zici ceva de genul „Mda, merge …”), ci e un exerciţiu. Da, ai citit bine, e ceva mai interactiv, să te dezmorţească puţin din frigul de afară.
Şi ca să nu pierdem prea multă vreme, haide să începem:
Priveşte imaginea asociată acestei postări.
Te rog să te gândeşti de câte ori ţi s-a întâmplat aşa ceva? …
De ce trişezi? Nu ţi-am zis să faci publice datele, te-am rugat doar să te gândeşti (în intimitatea ta), de câte ori ai pus botul la o astfel de strategie (ca să nu zic „mârşăvie”) a magazinelor.
Aha, deci acum ai o altă cifră; tot nu sunt convins că e cea adevărată, dar cred că e mai apropiată de realitate decât prima. Bun, acum: acest număr se referă la ce perioadă de timp, căci nu cred că e valabilă pentru intervalul scurs de la majoratul tău şi până azi … Uau, nasol …
Dacă, în continuare doreşti să fii victima „marilor reduceri”, te rog să te opreşti aici; du-te pe Facebook şi începe să dai „Like” la pozele simpatice cu pisikutze şi la cele cu citate celebre.
Dacă, însă, doreşti să nu mai cazi pradă tentaţiei de a crede orice minciună ordinară (pardon, „mesaj de marketing”) care inundă magazinele în aceste zile, îţi propun următorul exerciţiu. Iar pentru a facilita parcurgerea lui, l-am organizat pe structura: Întrebare & răspuns + Acţiune recomandată.
Prin urmarre, în momentul în care vezi într-un magazin un mesaj de genul celui ilustrat în imaginea alăturată (secţenţa 2), te invit să faci în felul următor:
Cele 3 Întrebări recomandate
Întrebarea 1:
Este un produs de care am într-adevăr nevoie, pe care îl caut de mai multă vreme şi doar acum l-am găsit? E un produs fără de care nu mă mai pot descurca în perioada următoare, adică îmi eficientizează munca / îmi oferă o satisfacţie consistentă şi de durată?
Răspuns: DA, atunci mergi la Întrebarea 2.
Răspuns: NU, treci la Acţiunea I.
Întrebarea 2:
Este exact ceea ce caut, ca şi caracteristici şi calităţi ale produsului (adică, nu e doar ce a mai rămas necumpărat de alţii şi acum ăştia încearcă să le bage pe gât clienţilor mai fraieri?).
Răspuns: DA, atunci du-te la Întrebarea 3.
Răspuns: NU, mergi la Acţiunea I.
Întrebarea 3 (+ 1 Avertisment – Bonus):
Din câte ştiu eu (şi tu ar trebui să ai câteva date, că doar cauţi acest produs de ceva vreme), care ar fi un preţ normal al acestui produs – fie iarnă, fie vară?
Avertisment: NU compari preţul „vechi şi mai mare”, cu preţul „nou şi mai mic” (aici şi acum se produce infestarea!!!)
Răspuns: preţul real / natural e în jurul a + / – 10% din preţul fără reducere, adică produsul are acum într-adevăr o reducere de preţ. Atunci, mergi la Acţiunea II.
Răspuns: preţul real / natural e în jurul a + / – 10% din preţul cu reducere, atunci e fraiereală şi mergi la Acţiunea I.
Cele 2 Acţiuni posibile
Acţiunea I: Ieşi din magazin. Imediat! … Ai auzit ce ţi-am spus? În secunda asta ai părăsit incinta şi fugi cât de repede poţi către cea mai apropiată ieşire din mall. Fără să te uiţi înapoi, … „Run Forest, Run!”
Acţiunea II: Continui analiza produsului / serviciului din magazin. Iar dacă totul e ok, îl cumperi.
Efecte aşteptate ale strategiei din Ghidul de supravieţurire:
Foarte important:
Pentru a dezvolta deprinderile necesare supravieţuirii în jungla reducerilor de preţuri, e necesar ca exerciţiul recomandat (pentru a-ţi intra realmente în metabolism) să îl practici de minim 10 ori.
Te asigur de toată consideraţia mea,
Dr. Alin T. Băiescu
P.S.Îţi garantez că satisfacţia că NU ai cumpărat un anumit lucru la „reduceri” e MAI MARE decât satisfacţia că l-ai cumpărat!!!
accident acumulare agent alinbaiescu aniversare argumente asigurare asigurare de viata asigurare viata asigurari asigurari de viata asigurari sanatate asigureza autoasigurare bani beneficii boala broker Bruno Medicina calitate cheltuieli client clienti comision companie comportament comunicare consecinte consultant consultant asigurari credit criza CSA definitii despagubiri DEX dezvoltare dobanda garantata economisire efort evolutie excluderi featured ING intrebari invaliditate management manager obiective oferte ofertă oportunitati pensie personalitate piata polita pret principii produs produs / serviciu financiar protectie financiara risc riscuri solutii statistici strategie suma asigurata tehnici vanzare Zilele Biz 2012
WP Cumulus Flash tag cloud by Roy Tanck requires Flash Player 9 or better.
Decalogul Sistemului Privat de Pensii Facultative (Pilonul III)
x
Dorel Lacatus Jan 30 2013 - 08:41
Draga Alin,
Eu fac parte din categoria persoanelor care cumpara strictul necesar si la mall, cand merg cu familia mea, ma refugiez intr-o librarie, unde chiar nu mai tin cont de preturi. Pe de alta parte cred ca exista o situatie pozitiva la reducerile de preturi, atunci cand sunt oferite ca si instrument de fidelizare si pe termen lung. De exemplu 5-10% de cate ori cumperi de la noi si nu doua la pret de una. Eu am cumparat cateva obiecte in perioada reducerilor de sezon, obiecte pe care le folosesc inca si chiar cred ca la vremea respectiva am facut o “afacere”. Sigur, situatiile descrise de mine difera cumva de exercitiul de mai sus, dar eu cred ca folosind aceasta retea minunata numita internet, poti sa-ti construiesti o strategie de achizitii si sa iesi in castig ca si client tocmai pentru ca si companiile au intrat in jocul cuponiadelor din dorinta de a atrage noi clienti.
Eu chiar cred in puterea de negociere a celor asociati in grupuri de potentiali clienti!
Sanatate si voie buna!
P.S. Ma roade invidia constructiva cand vad cat este de bun blogul tau.
alin.baiescu Jan 30 2013 - 14:34
Dorel, inca o data, multumesc de completari – ma bucur ca faci parte din categoria clientilor care au un comportament de achizitie cumpatat!
Sa fie tot mai multi ca tine!
rusesc ana Jan 30 2013 - 20:10
da,sant intrutot de acord cu ceea ce spune Dorel Lacatus
asa procedez si eu in ce priveste campania reducerilor,merg f. mult pe necesitatea si performanta produselor.
ar fi bine pt.toti(utopic totusi)sa devenim clienti informati si sa fortez putin nota ,ma gandesc la nivel de a intelege.
stima pt ceea ce scri si mult succes
ps.ma bucur nespus ca pot avea acces la noutati-actualizari.
inca odata numai bine
alin.baiescu Feb 1 2013 - 11:46
Aha, deci mai este inca o persoana rationala pe fata Pamantului, atunci cand face cumparturi. Felicitari!!!
nonitta omania Feb 1 2013 - 09:35
Alin, o singura intrebare: de cate ori ai cazut si tu in ‘capcana reducerilor” pana sa dezvolti aceasta strategie ? Care, strategie, by the way, chiar functioneaza!
alin.baiescu Feb 1 2013 - 11:41
Nici nu imi amintesc de cate ori am cazut in aceasta capcana, chiar in ultima luna. Deci e probat, inclusiv actiunile recomandate sunt cele pe care le aplic.
Si mai am inca una: am un magazin preferat in Bucuresti – Peek & Cloppenburg. De fiecare data cand intru acolo – cumpar cate ceva. Fara exceptie.
Solutia – nu mai intru in acest magazin!!!