Simplist – Complicat – Simplu

Decis sa evoluez!

Simplist – Complicat – Simplu

Ce tip / tipă îţi place cel mai mult? Mai sportiv(ă) sau mai intelectual(ă), mai timid(ă) sau mai expansiv(ă), mai solid(ă) sau mai plăpând(ă)?  Dacă te-a prins tema, pentru răspunsurile pe care le aştepţi, îţi recomand două publicaţii de profil: Can-Can şi Click.

Dacă, însă, te aştepţi la o altfel de abordare, te invit să parcurgi următoarele paragrafe ale postării de azi. Unde nu am să-ţi vorbesc despre caracteristici precum cele menţionate anterior, ci de altele, diferite: am să-ţi aduc în faţă 3 tipuri de persoane / comunicare: cea Simplistă, cea Complicată, respectiv cea Simplă. Iar ideea subiectului de faţă mi-a dat-o (trebuie să recunosc) Florin Ilie, de la ING Bank, în cadrul Zilelor Biz 2012.

 

Tipul SIMPLISTexpresia ignoranţei

Este cel care îţi vorbeşte despre el / ea, despre produsele sau serviciile sale, în 5 idei. Şi-atât!

Problema nu e că sunt 5 (e chiar ok că nu sunt prea multe), ci că cele 5 sunt şi singurele pe care le cunoaşte. Chiar dacă obiectul / persoana în discuţie ar putea fi apreciat(ă) prin 7, 9 sau 11 caracteristici.

De exemplu, tipologia Simplistă de comunicare poate apărea în situaţia în care emiţătorul e la debutul activităţii sale într-un anumit domeniu, şi atunci e parţial scuzabil că (încă) ştie doar atât. Sau e genul de persoană mai superficială care, dacă ştie că van Gogh nu este o nouă marcă de vodcă, se consideră Gentilom veritabil!

 

Tipul COMPLICAT – expresia haosului

Cine vrea să aibă de-a face cu explicaţii complexe, respectiv cu persoane pe care să nu le înţeleagă facil pentru că sunt prea complicate? (atenţie, NU sofisticate!).

Totuşi, cei care în procesul comunicării / interacţiunii inter-umane, doresc să afle detalii sau amănunte despre un anumit produs sau fenomen (adică complicăciuni), am constatat că se încadrează într-una dintre următoarele 3 situaţii.

1 – Cunosc deja aspectele basic şi au nevoie de completări – sunt comfortabil şi susţin acest context. 2 – Au intenţia de a impresiona / epata, încearcă să pară mult mai inteligenţi decât sunt în realitate. 3 – Au prea mult timp la dispoziţie şi, conform uneia dintre Legile lui Murphy, au tendinţa să şi-l petreacă cu cei care chiar au ceva de făcut.

 

Tipul SIMPLU – expresia înţelegerii

Aici, cred eu, apare marea provocare. Atunci când reuşeşti să explici cuiva o anumită chestie simplu, înseamnă mai multe lucruri. În primul rând, că ai înţeles despre ce e vorba în propoziţie. Apoi, că eşti foarte conştient de cele 5 aspecte legate de produs care sunt cele mai importante dar şi cele mai relevante pentru clientul tău. Totodată, ştii şi de ce sunt cele 5 menţionate de tine, şi nu altele 5.

 

Tu pe care TIP îl preferi?

Foarte bine!

Şi eu am ales exact la fel …

Probabil este genul de persoană / de comunicare care se aseamănă cu tine / cu modul tău de a comunica.

 

Te asigur de toată consideraţia mea,

Dr. Alin T. Băiescu

Comments (4)
  • Avatar

    Dorel Lacatus Nov 16 2012 - 09:06 Reply

    Draga Alin,

    Apreciez ca esti constant si scrii des. Urmaresc blogul tau si ma motiveaza sa scriu si eu la al meu. Sanatate si voie buna,

    Dorel Lacatus

    • Avatar

      alin.baiescu Nov 16 2012 - 09:13 Reply

      Multumesc Dorel pentru aprecieri.
      Sa stii ca e vorba de un fenomen reciproc. Daca eu te motivez pe tine sa scrii, sa stii ca si tu ma motivezi pe mine sa scriu stiind ca sunt urmarit si comentat.

  • Avatar

    Lucian Dec 6 2012 - 15:01 Reply

    Salut

    Subscriu si eu, la fel ca multi si mult mai celebri [:) - de exemplu Einstein] ca simplitatea este cea mai buna din cele trei. Nu degeaba si in training se recomanda sa fii KISS (Keep It Short and Simple)

Adaugă un comentariu

Nume (obligatoriu)

Website

Dr. Aby îţi recomandă şi Articolul:

Mai fă şi ce (nu) îţi place

x