WC-ul moralizator şi asigurările

Decis sa evoluez!

WC-ul moralizator şi asigurările

Acum câteva zile îmi povesteşte un coleg de birou o întâmplare extrem de hazlie, din armată, cu final didactico-moralizator foarte relevant.

Cică, avea un coleg de cameră extrem de indecis, căruia îi trebuia o grămadă de timp până să ia şi cele mai banale hotărâri, precum: ce şi cât să comande la cârciumă (mici sau cârnaţi, dacă sunt mici să fie 4 sau 5, cu sau fără garnitură etc.); să ia bere la halbă sau la ţap; să lase sau nu bacşiş, şi dacă da, care e suma cea mai potrivită – 10, 12 sau 15% din consumaţie. Mai mult decât atât, după ce, în final de decidea, de cele mai multe ori se răzgândea şi o lua de la capăt – mici sau cârnaţi, 4 sau 5, halbă sau ţap, 10, 12 sau 15%. Şi tot aşa, până într-o zi când, surprins total de o „urgenţă”, aleargă la toaletă şi, deoarece (ghinion!) erau două WC-uri disponibile, până să se decidă pe care să îl folosească, a făcut pe el … şi nu treaba aia mică, că cealaltă … Din acel moment, din „indecisul indecişilor”, a devenit „decisul decişilor”: mici, 5 bucaţi, fără garnitură, ţap, 10%, WC-ul din dreapta! Clar!

 

Acum, revenind la temele noastre cele de toate zilele, e limpede că şi tu, în calitate de potenţial sau actual consumator de asigurări, ai o mulţime de dileme, opţiuni, lucruri pe care trebuie să le iei în considerare astfel încât, în final, să acţionezi într-un fel sau altul. Totodată, dacă e să analizăm la rece, numărul sau diversitatea alternativelor nu tinde la infinit, ci e destul de limitat(ă). Deci, îmi iau libertatea de a menţiona câteva în continuare şi, cu îngăduinţa ta, de a le „condimenta” cu scurte recomandări venite de la unul care (vrând, nevrând) a trecut de mai multe ori printr-un proces similar.

 

Potenţiala ta Dilemă nr. 1„Să mă întâlnesc sau nu cu un consultant de asigurări?”

3 argumente Pro: Chiar poţi afla / descoperi lucruri noi sau, dacă nu sunt neapărat noi, cel puţin informaţii actualizate în domeniu. Ai opotunitatea de a sta faţă în faţă cu persoane care au altă abordare / viziune faţă de a ta, ceea ce te-ar putea pune puţin pe gânduri. Pentru că, dacă aţi fi avut aceleaşi convingeri pe subiect, erai deja ultra-asigurat. Ai o scuză bună pentru alţi consultanţi care te vor contacta, spunându-le că eşti deja în discuţii cu cineva specializat în domeniu.

3 argumente Contra: Este redundantă o întâlnire, în condiţiile în care ştii că ai acoperite toate, şi la nivelul corespunzător, nevoile în întâmpinarea cărora vin asigurările. Este o pierdere de timp, dacă eşti convins că nu ai / vei avea nevoie de astfel de servicii acum şi în vecii vecilor, Amin! Rişti să te alegi cu un consultant agasant, de care să scapi mai greu decât de râie (dacă ai avea, evident).

Deci, în final, totuşi, ce îţi recomand eu să faci? Decizia e la tine! Analizează şi decide cum crezi / simţi tu că e mai bine, dar nu amâna!

 

Potenţiala ta Dilemă nr. 2„Să solicit / analizez sau nu o ofertă de asigurare?”

3 argumente Pro: Cererea unei oferte nu te obligă la nimic, nu are implicaţii de niciun fel. Analizarea ofertei de asigurare îţi poate oferi o imagine legată de situaţia ta financiară prezentă şi cea optimă / dorită / potenţială. Poate constitui un bun „declanşator” pentru decizia ta de a intreprinde sau nu o anumită acţiune.

3 argumente Contra: Implică un anumit efort intelectual – analize şi comparaţii, nu foarte uşor de făcut, dar nici imposibil. Necesită consum de timp care, dacă consideri demersul inutil, nu are rost să îl faci.  Dacă ştii din start că nu vei cumpăra un astfel de produs, rişti să dai speranţe deşarte agentului care te-a vizitat.

Deci, în final, totuşi, ce îţi recomand eu să faci? Decizia e la tine! Analizează şi decide cum crezi / simţi tu că e mai bine, dar nu amâna!

 

Potenţiala ta Dilemă nr. 3„Să cumpăr sau nu o asigurare?”

3 argumente Pro: Înţelegi că lucrurile în viaţă pot evolua şi către mai bine şi către mai puţin bine, iar pentru anumite situaţii nedorite dar posibil a se întâmpla există lucruri pe care le poţi face azi, pentru a-ţi fi mai uşor mâine. Preferi, pe viitor, să îţi pară răuai irosit o sumă mică de bani (prima de asigurare), decât să îţi pară rău că nu ai făcut-o (şi eşti nevoit să acoperi o pagubă mult mai mare). Ai identificat o nevoie financiară neacoperită deloc, sau satisfăcută parţial.

3 argumente Contra: Eşti de principiul că doar ziua de azi contează, la ce se va întâmpla mâine te vei gândi şi gestiona situaţia la momentul respectiv. Implică un cost pe care nu doreşti să îl faci acum; preferi să crezi că riscuri / evenimente nedorite nu ţi se vor întâmpla, deci nici pagube seriose nu vei avea de acoperit. Eşti superstiţios şi crezi că a-ţi face o asigurare va atrage după sine şi evenimentele la care se referă aceasta.

Deci, în final, totuşi, ce îţi recomand eu să faci? Decizia e la tine! Analizează şi decide cum crezi / simţi tu că e mai bine, dar nu amâna!

 

Indiferent ce decizie ai lua(t) pentru fiecare dintre cele trei dileme potenţiale, ţi-o respect! Dar asta, doar atâta vreme cât tu ştii / simţi că e cea mai bună pentru tine. Adică, nu ai rămas „agăţat” undeva între opţiuni sau, mai pe şleau, eşti între WC-uri, cu vreo ruşine / pagubă gata păţită …

 

Te asigur de toată consideraţia mea,

Dr. Alin T. Băiescu

 

Comments (11)
  • Avatar

    gabriela stoica Jan 15 2013 - 09:30 Reply

    in viata mereu trebuie sa ai mintea deschisa,dialogul intodeauna e constructiv
    iar pe cei mai nehotariti incercam sa i “hotarim” noi
    zi frumoasa!

    • Avatar

      alin.baiescu Jan 15 2013 - 23:41 Reply

      Succes in “taierea” lui “NE” dinaintea celor NEhotarati!
      Dar nu va pierdeti chiar prea multa vreme cu ei – cei care nu doresc sa cumpere vor gasi 1.000 de motive sa nu o faca! Caci e pacat, pe de alta parte, sa ii neglijam pe ceilalti …
      Spor intoate!

  • Avatar

    nonitta omania Jan 16 2013 - 08:43 Reply

    mda, ce sa zic . . . “recomandarile” tale sunt de un real ajutor! imi place, totusi, ca esti consecvent si ne oferi mereu aceeasi recomandare :)

  • Avatar

    gabriela stoica Jan 16 2013 - 10:04 Reply

    satisfactia e mai mare cind reusesti sa i demontezi”motivele”,sunt cazuri in care daca sti ce sa spui ,cind sa spui si cum sa spui ai sanse,iar pe cei ce “vor”nu i putem neglija nicicum
    zi frumoasa!

  • Avatar

    Camelia Burlacu Jan 16 2013 - 15:06 Reply

    Foarte frumos ai legat povestea cu WC-ul de realitatea privind opinia (mai degraba nehotararea ) oamenilor despre asigurari. Pacat ca nu se pot mediatiza aceste sfaturi pe care le dai…

    • Avatar

      alin.baiescu Jan 16 2013 - 15:26 Reply

      Multumesc pentru aprecieri.
      Legat de mediatizare, intr-adevar, probabil nu ajungem acum pe CNN sau TVR, dar mediatizarea se poate face aproape la fel de bine pe net: Facebook, LinkedIn, diverse site-uri si bloguri. Si, nu in ultimul rand, din om in om!

  • Avatar

    stela Jan 17 2013 - 10:50 Reply

    ai uitat Alin, ca este si varianta in care-i ajutam pe oameni cu tot ce avem ca resurse, pentru a lua o decizie si ei aleg alt WC si nu pe acela pe care ne-am straduit sa-l pregatim pentru ei si care le-ar acoperi nevoile….. urgente

    • Avatar

      alin.baiescu Jan 17 2013 - 13:11 Reply

      Asa e! d
      Dar in momentul in care clientul alege, deja este responsabil pentru consecintele deciziei lui … Asa ca …

  • Avatar

    gabriela stoica Jan 22 2013 - 09:55 Reply

    da,liberul arbitru…..

Adaugă un comentariu

Nume (obligatoriu)

Website

Dr. Aby îţi recomandă şi Articolul:

Poşeta şi asigurările

x