Din categoria „Meserii murdare”, astăzi: Agentul de asigurări

Decis sa evoluez!

Din categoria „Meserii murdare”, astăzi: Agentul de asigurări

Se zice că un tip moare şi, evident, ajunge la Poarta Raiului. Acolo Sf. Petru îl opreşte şi îi spune:

- “Trebuie să verific dosarele cu viaţa ta, te rog aşteaptă aici!” Revine după câteva minute şi continuă: “Viaţa ta este plină de evenimente teribile. Pe Pământ, văd că te-ai îndreptat spre toate cauzele dăunătoare: ai băut alcool şi ai fumat la greu, ai umblat pe la o grămadă de femei. Aşadar, văd că ai făcut ceea ce un om bun nu ar face. Nu putem accepta oameni ca tine aici, în Rai.”

Dar, apoi Sf. Petru citeşte şi ultimul dosar, îl ia de mână şi îi zice:

- Intră! Te primim şi te vom trata cum se cuvine. Tu ai lucrat în Asigurări, ţi-a fost destul timp viaţa un Iad!

 

                Cât exportă România în … Iad

Există circa 116.000 persoane implicate în industria de asigurări din România, a declarat recent, în cadrul întâlnirii anuale a brokerilor de asigurări din România, Bogdan Andriescu – preşedintele UNSICAR (Uniunea Naţională a Societăţilor de Intermediere şi Consultanţă în Asigurări).

Din acest total: 15.000 sunt angajaţi la asigurători, 1.000 sunt angajaţi la cei 100 de brokeri care fac parte din UNSICAR, circa 40.000 sunt agenţi de asigurare (persoane fizice autorizate – adică au contract cu o singură firmă de asigurări, căreia îi vând produsele), iar alţi aproximativ 60.000 sunt asistenţi în brokeraj (promovează produsele mai multor asigurători,  prin diverse firme de intermediere).

 

                Top 8 chestii nasoale pe care agenţii de asigurări trebuie să le facă / care li se întâmplă

După ce încep să lucreze în asigurări, cercul de prieteni şi cunoştinţe se restrânge brusc;  subit, nu li se mai răspunde la telefon, la invitaţiile la bere sau la alte evenimente publice sau private. De frică să nu se aleagă cu vreo discuţie despre asigurări, tot mai mulţi îi evită, adică se produce izolarea lor socială

 

Cu un astfel de job, la şcoală, copiii lor preferă să spună profesorilor că „Tati e căpşunar”, iar soţia declară sus şi tare că „Soţul meu e tot somer, asta e”…

 

Sunt oamenii din vânzări care aud / primesc cele mai multe şi variate NU-uri din partea clienţilor: fie la telefon (Nu doresc să ne întâlnim, Nu mă interesează, Nu acum etc.) sau faţă în faţă (Nu înţeleg nimic din ce îmi spui, Nu am nevoie, Nu mă mai căuta etc.). Berea, ciunga, echipamentele IT sau materialele de construcţii se vând mult mai uşor …

 

Încearcă (uneori cu succes, alteori nu) să îţi explice la ce te-ar ajuta o asigurare, în condiţiile în care, din start, tu nu doreşti un astfel de produs, şi nici măcar nu eşti dispus să îi asculţi pe bune.

 

Sunt nevoiţi să vorbescă (chiar în detaliu) despre cele mai neplăcute lucruri din viaţa ta: deces, boli critice, invalidităţi, spitalizări sau intervenţii chirurgicale, respectiv avarierea sau furtul bunurilor personale. Iar la finalul zilei, după 3 – 4 întâlniri de acest gen, pot să devină pesimişti, lipsiţi de energie. Doar toate cele menţionate anterior li se pot întâmpla şi lor; poate cu o probabilitate chiar mai mare comparativ cu cea a unui om obişnuit, la cât de des au adus în discuţii astfel de evenimente…

 

După ce au reuşit să te convingă de utilitatea produsului pe care îl promovează, trebuie să reuşească să intre şi în intimitatea ta (finaniciară, respectiv a stării de sănătate), pentru a face evaluarea gradului de risc (aşa e procedura!). Evident că sunt întrebări la care ţi-e mai discomfortant să răspunzi, nu vrei, încerci să eviţi.

 

Pentru orice „scurt-circuit operaţional” pe parcursul derulării poliţei, lucrurile se sparg în capul lor: clientul se descarcă pe ei, la fel şi colegii din departamentul operaţional.

 

Pe cât de nedoriţi, toleraţi sau chiar respinşi au fost la început, pe atât de doriţi, solicitaţi şi indispensabili devin atunci când se petrece unul dintre riscurile asigurate.

 

La final, că tot am început pe un ton mai hazliu, îşi spun cum m-am prezentat eu participanţilor la un training deschis, acum circa 2 ani: „Mă numesc Alin şi lucrez într-o firmă care produce nişte servicii de care toată lumea are nevoie, dar … nimeni nu vrea să le cumpere”!

 

Te asigur de toată consideraţia mea,

Dr. Alin T. Băiescu

 

P.S. În această postare am fost cât se poate de subiectiv, am abordat intenţionat doar o parte din ceea ce face / înseamnă un agent de asigurări. Dar am făcut acest cu un scop anume: să te incit pe tine, cititorul acestui articol, să completezi, aşa cum crezi tu de cuviinţă, cealaltă parte. Deci, scrie-mi sau lasă-mi un Comment. Mulţumesc.

Comments (11)
  • Avatar
  • Avatar

    Dorel Lacatus Oct 29 2012 - 08:57 Reply

    Draga Alin,

    Practic aceasta meserie “murdara” de peste 13 ani. E o meserie de invidiat cu care mi-am intretinut familia la un nivel pe care si l-ar dori multi romani. Am ajutat multi oameni sa imbratiseze aceasta meserie si sunt mandru de asta. Felicitari pentru blog. Era nevoie de asta. Sanatate si voie buna,
    Dorel Lacatus

    • Avatar

      alin.baiescu Oct 29 2012 - 09:20 Reply

      Draga Dorel,
      Ma bucur ca ma urmaresti, multumesc pentru aprecieri.
      Ceea ce ai adaugat tu subiectului de azi e o completare binevenita si de profunzime: in esenta, suportul produselor vandute cu greu de catre agentii de asigurari este de o importanta vitala in momentele cele mai dificile din viata unei persoane.

  • Avatar

    Sorin Tonciu Oct 29 2012 - 17:43 Reply

    Adevar graiesti.

    Am trecut prin multe din episoadele descrise mai sus. Desi lucrurile pareau ca urmeaza o tendinta ascendenta la un moment in tara noastra, imediat ce Guvernul de atunci a binevoit sa taie din salarii dozajul de dezinteres fata de asigurari s-a dublat aproape.
    Ceea ce este insa de semnalat este faptul ca atata timp cat agentii de asigurari premesc acelasi training din partea companiilor/brokerilor care are la baza ideea de “spunem orice doar sa vindem acum si mult” raspunsul pietei va fi acelasi si anume cum bine spuneai multe variante de NU.

    In schimb felicitari pentru blog, foarte buna treaba pana acum!

    • Avatar

      alin.baiescu Oct 29 2012 - 18:02 Reply

      Intr-adevar, cu ce se confrunta un agent in interactiunea lui cu un potential / actual client este, de cele mai multe ori, o REACTIE la ceea ce primul ofera celui din urma. Iar modul in care un agent a fost instruit se reflecta, categoric, in maniera in care acesta abordeaza si trateaza clientii.
      Totodata, cred ca e necesar sa constientizam ca actiunile fiecaruia dintre noi (bune si rele) ii afecteaza pe ceilalti actori ai pietei, si viceversa.
      Nu in ultimul rand, multumesc pentru aprecieri!

  • Avatar

    vali Oct 31 2012 - 23:00 Reply

    “Sunt lucruri mai rele decat moartea. Ti-ai petrecut vreodata seara in compania unui agent de asigurari?” Woody Allen
    Este o profesie complexa, dificila, care necesita calitati speciale si sacrificii.
    Toti oamenii de succes pe care i-am cunoscut in cei 10 ani de cand lucrez in asigurari, sunt persoane absolut remarcabile si speciale. Sunt putini, ce-i drept. Asigurarile sunt o cursa lunga, sprinterii de sfarsit de luna obosesc repede…
    Un agent bun anticipeaza posibilele consecinte ale faptelor sale, asa ca se pregateste din timp si face tot ce poate sa diminueze consecintele negative.
    Medicii, avocatii, actorii, profesorii au oare o viata usoara, plina doar de impliniri si satisfactii?
    E o profesie noua in Romania…asta pana cand copiii vor spune, cand vor fi intrebati ce vrei tu sa te faci cand vei fi mare, vreau sa ma fac consultant financiar, sau agent de asigurare! Chiar, stiti vreun copil care si-ar dori asta?

    • Avatar

      alin.baiescu Nov 1 2012 - 09:48 Reply

      O completare excelenta a articolului initial!
      Multumesc si Felicitari, Vali.

  • Avatar

    Marian Nov 2 2012 - 12:04 Reply

    Este o meserie in care cuvântul NU te motiveaza, iar DA te satisface.
    Felicitări pentru blog !

    • Avatar

      alin.baiescu Nov 2 2012 - 12:50 Reply

      Foare bine si interesant spus!
      Cred ca te-ai confruntat cu astel de situatii, deci cam vorbesti din propria experienta …

  • Avatar

    gabriela stoica Dec 13 2012 - 09:05 Reply

    din punctul meu de vedere e o meserie de stare ,te nasti sa o faci sau nu,tehnicile de vinzare iti imbunatatesc doar “stilul”restul vine din istetimea fiecaruia de a se adapta la piata,fac asta de 16 ani cu satisfactii si fara uneori, dar imi place maxim ce fac si mi place sa ma cred vinzator bun
    zi buna!

    • Avatar

      alin.baiescu Dec 13 2012 - 16:48 Reply

      Mai exista si provocarea ficaruia de a gasi locul in care se potriveste cel mai bine …

Adaugă un comentariu

Reply to alin.baiescu Cancel reply

Nume (obligatoriu)

Website

Dr. Aby îţi recomandă şi Articolul:

Poşeta şi asigurările

x