Asiguratorii sunt nişte bandiţi ordinari!

Decis sa evoluez!

Asiguratorii sunt nişte bandiţi ordinari!

asiguratorii

Cel puţin aşa consideră clienţii actuali şi potenţiali. Şi, surprinzător, împricinuiţii (adică firmele de asigurări) fac tot posibilul să  întărească populaţiei această convingere!!!

Cam aceasta consider că ar fi una dintre concluziile recentului scandal iscat la compania ASTRA Asigurări!

 

Un decor hollywood-ian

Ştii probabil că în multe pelicule (mai ales în cele mai vechi), vezi filmată o scenă pe o stradă cu multe case dar, de fapt, nu e vorba de clădiri adevărate, întregi, ci doar de nişte faţade în spatele cărora nu se află nimic! Cam aşa arată şi unele firme de asigurări de pe piaţa locală: faţada e spoită, iar construcţia în sine are grave probleme de arhitectură, stabilitate şi confort!

Mai concret, e incredibil cum unii asiguratori de pe piaţa locală în loc să-şi facă treaba pentru care au fost înfiinţaţi şi sunt plătiţi de către clienţii lor, fac cu totul şi cu totul altceva! Nu ştii la ce mă refer?

Haide să îţi dau un exemplu cât se poate de simplu: în loc să acorde consultanţă de calitate actualilor şi potenţialilor clienţi, să plătească corespunzător forţei de vânzări comisioanele, dar mai ales să achite despăgubirile cuvenite complet şi la timp, aceste societăţi se implică masiv în acţiuni* precum susţinerea de evenimente culturale şi sportive (de exemplu, ASTRA e sponsorul oficial al echipei de baschet feminin Oltchim Rm. Vâlcea, al Federaţiei Române de Atletism etc.).

Sunt bune şi acţiunile de responsabilitate socială, pentru că (încearcă să) dovedeasc(ă) faptul că te interesează şi de soarta altora (în afară de angajaţii şi clienţii tăi), dar cred că aceste demersuri ar trebui făcute numai după ce activitatea ta de bază o desfăşori ca la carte. Nu înainte, şi nu în locul ei. Şi, sub nicio formă, ca să acoperi mizeria pe care o ai în interiorul companiei!

Eu, ca şi posesor al 6 poliţe de asigurare (2 de viaţă, una de sănătate, un CASCO, un RCA şi o asigurare de locuinţă), plătesc lunar către firmele de asigurări la care sunt client circa 1.500 lei. Asta pentru ca atunci când mi se întâmplă unul dintre riscurile asigurate să primesc din partea consultantului meu de asigurări suportul necesr pentru alcătuirea dosaului de daună şi, în final, pentru ca, în cel mai scurt timp, să încasez despăgubirea care mi se cuvine: mică, mare, cum o fi ea!

Tu pentru ce îţi achiţi primele? Pentru aceleaşi lucruri ca şi mine, sau pentru altele?

* Intenţioat am decis să nu fac referire şi la ALTE activităţi, precum spălarea de bani, traficul de influenţă şi celelalte acţiuni de genul acesta, care completează un menui atât de special!

 

Din păcate, avem de-a face cu o vină colectivă. Şi o să plătim cu toţii!!!

Contextul în care a ajuns firma ASTRA acum (mă rog, situaţia aceasta există de peste 5 ani, dar doar acum văd că se face tam-tam pe seama ei!!!), este „meritul” tuturor: al acţionarilor şi conducerii executive că intenţionat au crescut o companie putredă de la rădăcini, al clienţilor ei deoarece au decis să cumpere de la această firmă, precum şi al autorităţilor de supraveghere pentru că au tolerat ani de-a rândul o astfel de companie şi conduită de afaceri (mă îndoiesc că nu ştiau ce e acolo!!!).

Mai mult decât atât, situaţia e cu atât mai gravă cu cât vorbim de „leaderul de necontestat al pieţei de asigurări de România” – cum se (auto)intitulau cei de acolo, cu peste 4 milioane de clienţi Adică, despre o  firmă care ar trebui să fie un reper nu doar în funcţie de cifra de afaceri, ci şi ca comportament de business, relaţie cu clienţii şi angajaţii.

Iar populaţia ce va spune acum? Cu siguranţă ceva de genul: „Păi dacă cu cea mai mare firmă de asigurări din România se întâmplă aşa ceva, ce e cu restul? Cu siguranţă situaţia celorlalţi e şi mai proastă”. Şi poţi să îi condamni? Nu mai are sens; cei care sunt clienţii ASTRA o să-şi primească răsplata corepnzătoare (unii au „încasat-o” deja), ceilalţi probabil o să devină şi mai neîncrezători în sistem, poate mai precauţi. Şi uite cum, în loc să mergem înainte, ne-am dat cu câţiva ani înapoi!

 

Ce se va întâmpla în perioada următoare cu ASTRA, cu alţi asiguratori de acelaşi „calibru”, cu întreaga piaţă de asigurări – e greu de anticipat. Şi aceasta pentru că, de multe ori, evoluţiile viitoare nu sunt doar rezultatul unor factori de business corecţi, obiectivi, aşa cum citim prin cărţi; mai intervine şi elementul interese personale ale unor şi altora, care poate devia traiectoria anticipată şi cu 180 grade. Deci, ce va fi, vom vedea!!!

Oricum, reiterez ideea mea pe care am mai prezentat-o şi cu alte ocazii: educarea populaţiei nu se face, în principal, cu campanii de informare / cărţi / bloguri; ci este comportamentul concret al asiguratorilor faţă de clienţii actuali şi potenţiali care influenţează decisiv ce ştiu, cred şi la ce se aşteaptă aceştia vizavi de pieţa de asigurări. Iar acum avem parte de o nouă lecţie!!!

Te asigur de toată consideraţia mea,

Dr. Alin T. Băiescu

PS – dacă mai ai timp şi răbdare, te invit să citeşti şi postarea „Reclamaţiile – barometrul (ne)seriozităţii firmelor de asigurări”, pe care o putem uşor încadra în categoria „v-am spus eu?…”.

Comments (3)
  • Avatar

    Mihaela Mar 26 2014 - 11:50 Reply

    Eu sunt clienta ASTRA de 10 ani de zile. Am avut si daune si mi-am primit banii, totul a fost ok. Ma intreb de ce toata lumea vorbeste atat de intens de Astra si nimeni nu discuta concret despre Euroins si Carpatica? Euroins care chiar e putred cu totul. Carpatica ai carei sefi au intrat la inchisoare. De ce se face atata tam tam in presa cu o firma si nu cu toate ? Tind sa cred ca este o chestie politica, o lupta la nivel inalt pentru cine sa fie pe primul loc. Exista vreo firma in Romania pe RCA care sa plateasca extrem de bine? Tiriacul trage mata de coada cu un vecin de-al meu de 1 an, pentru o suma de 6000 ron. Si nu stiu daca atatea milioane de asigurati din tara ar fi dispusi sa plateasca 1500 de ron pt un rca obligatoriu, la firme care platesc poate cu 10 zile mai repede decat altele. Asta este adevarul.

    • Avatar

      alin.baiescu Apr 7 2014 - 12:26 Reply

      Sunt convins ca la fiecare companie de asigurari exista si clienti multumiti, iar exemplul tau cu ASTRA e o dovada in acest sens.
      Pe de alta parte, la unele companii (Astra, Euroins, Carpatica …), numarul nemultumitilor e atat de mare incat acestia ii estompeaza pe cei multumiti.

  • Avatar

    george May 21 2015 - 14:46 Reply

    Astra este doar un exemplu. Exista si firme (ce-i drept, mai mici) care fac marsavii si mai mari (Carpatica de exemplu cum bine ati amintit). Cel mai bine, sa nu ajungi sa stai la mana lor ca te asteapta procese interminabile.

Adaugă un comentariu

Reply to george Cancel reply

Nume (obligatoriu)

Website

Dr. Aby îţi recomandă şi Articolul:

Statisticile recente confirmă dezastrul (ne)sănătăţii noastre!

x